Algemene informatie

Contact informatie
Telefoonnummer
043 387 5500
E-mailadres
poli.longziekten@mumc.nl
Openingstijden
Maandag t/m vrijdag van 8.15 tot 17.00 uur
Telefonisch bereikbaar
Maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 13.00 uur
Route
Volg 7 Niveau 1 (Blauw) (interactieve plattegrond)

 

Uw pasfoto in uw dossier

Wij maken van al onze patiënten die een polikliniek of een functie-afdeling bezoeken eenmalig een pasfoto. Deze foto wordt opgenomen in uw digitale dossier. Een belangrijk voordeel hiervan is dat de arts met wie u een afspraak heeft, meteen weet wie u bent, als hij/zij u ophaalt uit de wachtkamer. Verder is het in het kader van de patiëntveiligheid belangrijk dat de arts in één oogopslag ziet dat u de juiste persoon bent.
Lees meer over waar en wanneer u de pasfoto kunt laten maken.

Aanvullend onderzoek

Bij de Centrale Prikdienst (voor bloedafname) en de ECG dienst (hartfilmpje) kunt u zonder afspraak terecht. Voor de meeste andere onderzoeken moet u een afspraak maken. Wanneer u voor verschillende onderzoeken terug moet komen naar het Maastricht UMC+, kunt u de baliemedewerkers vragen de onderzoeken zoveel mogelijk achter elkaar te plannen.

De arts

Een academisch ziekenhuis leidt ook artsen (arts-assistenten) op. Deze arts-assistenten werken een aantal maanden op de poliklinieken onder toezicht van de specialist. Het is dus mogelijk dat u niet altijd dezelfde arts ziet als u terugkomt voor controle.

Verhinderd?

Als u op het moment van de afspraak verhinderd bent, geef dit dan zo spoedig mogelijk aan ons door. Er kan dan iemand anders in uw plaats komen en de medewerkers kunnen voor u een nieuwe afspraak maken.

Wat neemt u mee?

  • uw afspraakbevestiging 
  • uw patiëntenplaatje (ponsplaatje) 
  • medicatielijst

U meldt zich met uw patiëntenplaatje aan de balie. Bent u nog nooit in het Maastricht UMC+ geweest, laat dan eerst een patiëntenplaatje maken bij Bureau Patiëntenregistratie, niveau 1 op het Poliplein.

Verwijzing

Uw huisarts verwijst u naar de polikliniek. Uw eerste afspraak krijgt u thuisgestuurd.

Wachttijden

Wij proberen op tijd te werken. Toch lukt dat niet altijd. Als bij aanmelding aan de balie bekend is dat het spreekuur uitloopt, dan zal de baliemedewerker u hierover informeren.

Kosten behandeling

Informatie over de kosten voor een behandeling in het ziekenhuis vindt u op kosten behandeling.

Sluit de enquête